woensdag 26 november 2014

Fleur Gräper, landelijk voorzitter van D66, bezoekt Zeeland

Op dinsdag 25 november bezocht de landelijke voorzitter van D66, mw. Fleur Gräper- van Koolwijk, de provincie Zeeland. Zij sprak onder meer met het regiobestuur, de Statenfractie en de D66-wethouders. Uiteraard ook met Ton Veraart, lijsttrekker voor de komende Provinciale Statenverkiezingen, over de plannen voor de campagne.

Naast actuele politieke situaties (nationaal, regionaal en lokaal) is ook gesproken over de komende Statenverkiezingen en de wijze waarop D66 in Zeeland de gestage groei van de afgelopen jaren voort gaat zetten.

Het landelijk bestuur van D66 heeft de ambitie om ook in Zeeland te groeien. Fleur Gräper lichtte het als volgt toe: “We merken al jaren dat veel mensen zich aangetrokken voelen tot D66. Dat zien we niet alleen terug in de succesvolle verkiezingen van de afgelopen jaren, ook het ledenaantal groeit gestaag. In Zeeland zien we dat ook en is het nodig om overal in de provincie aanwezig te zijn met actieve afdelingen ”

aanbieding verkiezingsprogramma

Na afloop van haar bezoek ontving Fleur Gräper het eerste exemplaar van het provinciale verkiezingsprogramma 2015-2019 ‘Werken voor Zeeland’ uit handen van Rutger Schonis, regiovoorzitter, en Pieter van Eck, politiek secretaris. “Met dit verkiezingsprogramma en onze goede kandidaten laat D66 Zeeland zien wat ze voor Zeeland kan betekenen. Ik heb er vertrouwen in dat veel kiezers zich hierin zullen herkennen”, zei Fleur Gräper.