dinsdag 17 maart 2015

WAAR D66 ZEELAND HET VERSCHIL MAAKT

Campagnebeloftes waar u ons op mag afrekenen in 2019:

• Investeren in innovatie en ontwikkeling.
  • Wegnemen van regels om werken over de grens mogelijk te maken.
  • Investeren in onderwijs, goede en bereikbare scholen met een goede aansluiting op de arbeidsmarkt.
  • Lastenverlichting voor de burger.

Hoe gaan we dat waarmaken?

Door samen te werken met alle mensen, organisaties en volksvertegenwoordigers op alle niveaus van Gemeente tot Europees Parlement.

Wij maken het verschil met onze ideeën en speerpunten waar lokaal behoefte aan is en die in zeer veel gevallen om een sterke Provincie vragen waarvan de bestuurders een goed netwerk hebben in den Haag en Brussel. Maar bovenal: we zullen ons best doen om de burger een stem te geven door middel van referenda en door met elkaar in contact te zijn, ook na de verkiezingen.

En tenslotte: de Provincie Zeeland op de kaart zetten vraagt om lef en een samenbindende aanpak zonder ivoren torens en eiland denken. Wij zijn er klaar voor!

Denk lokaal en handel internationaal.

Als vanouds en zeker ook voor de toekomst kwam Europarlementariër Sophie in’t Veld langs en gaf aandacht aan innovatie, onderwijs en de internationale arbeidsmarkt. Als geen ander heeft zij zich de afgelopen jaren ingezet voor het slechten van grenzen. Burgers in grensgebieden moeten beschermd worden door een grenstoets. Dat geldt voor werken over de grens, gezondheidszorg over de grens maar ook voor allerlei fiscale regelgeving. Met haar bezochten we AWWS in Kapellebrug, de Havo-piste (ROC Scalda) en BPSC, beiden in Terneuzen. Ook hier lieten Zeeuwse bedrijven en onderwijsinstellingen zien dat men over de grenzen denkt en lokaal doet.

Wie hebben we bezocht tijdens onze campagne

Met Tweede Kamerlid Pia Dijkstra hebben we Omniworld in Goes en De Proeftuin in Zeeuws-Vlaanderen bezocht. Tweede Kamerlid Vera Bergkamp bezocht met ons Orionis in Vlissingen, Polderhuismuseum in Westkapelle en nam deel aan een discussie in het Arsenaalcafé in Vlissingen met jonge ondernemers in Zorg en Welzijn. Beide leden waren onder de indruk van de activiteiten in het sociale domein in Zeeland en over zoveel innovatie, lef en het positief denken buiten de gebaande paden.

Joris Backer, huidig Eerste Kamerlid en kandidaat, heeft de provincie zelfs 2 keer bezocht. Samen met kandidaat Eerste Kamerlid Petra Stienen bezocht hij In De Bakkerij, Goes, UCR, Middelburg en DOK41, Vlissingen met de Bustour en daarvoor nam hij deel aan een debat georganiseerd door Veritas.

En tenslotte twee belangrijke, prominente Eerste kamer kandidaten: Alexander Rinnooy Kan en Paul Schnabel. Zij gaven vanuit hun expertise hun visie op de toekomst van Zeeland. Opvallend was daarbij dat Rinnooy Kan tijdens een debat bij de Zeeuwse Bibliotheek, georganiseerd door D66, opriep om de sterke kanten van Zeeland verder te ontwikkelen. Sterk zijn Industrie, Landbouw en Recreatie. De verbindende factor daartussen is het Zeeuwse Landschap en de ruimte die er nog is. Cultuur en Cultuurhistorie zijn zaken die we moeten koesteren. Kortom als Zeeuwen kunnen we trots zijn op wat we hebben. Paul Schnabel was zeer onder de indruk van de innovatie bij De Zuidhoek en Allerzorg in Zierikzee

D66 heeft ook voor de eerste kamer kandidaten die veel kennis paren aan interesse voor onze Provincie daar zullen we dankbaar gebruik van maken. Ook na de campagne zal D66 Zeeland alles in het werk stellen om Zeeland op de kaart te zetten.

U gaat morgen stemmen. Toch?

Stem dan D66 voor meer banen, minder lasten en beter onderwijs! Nu vooruit!