dinsdag 1 december 2015

Aftrap GR-campagne 2018 – Zeeland in Colijnsplaat

D66 Voorzitters Landelijk, Zeeland en Oosterschelde

… in Colijnsplaat

Op 20-11 heeft afdeling Oosterschelde, tijdens een zeer geslaagde bijeenkomst in Colijnsplaat, met muziek en stamppot, de aftrap gegeven voor de campagne Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Die datum lijkt nog ver weg, maar de tijd gaat snel.

Nieuwe leden, procedures, programma’s…

Vóór Kerst 2017 moeten we als afdeling alles rond hebben. Dat betekent dat we begin 2017 moeten gaan werken aan de programma’s, de verkiezingsprocedures en aan de lijsten. Het jaar 2016 willen we benutten voor het activeren van mensen die lid zijn maar niet zichtbaar actief en voor het lid maken van D66-ers die nog geen lid zijn.

Aftrap GR-campagne 2018 - Zeeland in Colijnsplaat

“Witte Vlekken”

Bijzondere aandacht gaat uit naar de ‘witte vlekken’. Dat zijn voor Oosterschelde: Kapelle, Noord-Beveland, Reimerswaal en Tholen. Voor drie van de vier gemeenten hebben we nu een ‘missionaris’ (of zendeling) gevonden, voor Tholen zoeken we nog. Op 20-11 konden we tot ons genoegen een Team Kapelle zien, althans 3 van de 4 leden. Die kunnen aan de slag. Er waren ook contouren zichtbaar van een Team Noord-Beveland, maar daar moet nog wat versterking aangebreid worden. In Reimerswaal hebben we één lid, maar wel een verdraaid stevig lid. Vele leden van de afdeling staan uiteraard paraat om acties in Reimerswaal te ondersteunen.

PlanningAftrap GR-campagne 2018 - Zeeland in Colijnsplaat

Voor het hele verhaal is een planning gemaakt. Heb je daarvoor belangstelling, laat het weten dan stuur ik die toe. Suggesties zijn uiteraard welkom!

Bert Wiegant
Voorzitter Oosterschelde