vrijdag 15 januari 2016

Aandacht voor Actieplan Snellaadpunten elektrische auto’s

In de PZC van vandaag stond een bericht over snellaadpunten voor elektrische auto’s. De verkoop van auto’s-met-een-stekker is aanzienlijk gestegen. Daarom is de vraag naar openbare laadpunten voor elektrische auto’s gestegen. Ook bij campings en vakantieparken is er meer behoefte aan laadpunten.

In Zeeland zijn er een kleine tweehonderd oplaadpunten en daarmee komt onze provincie er bekaaid vanaf ten opzichte van andere provincies. Onze provincie moet inspringen op deze ontwikkelingen.

Daarom heeft D66 vanmorgen in de commissie Ruimte gepleit voor een Zeeuws Aktieplan Snellaadpunten, kortweg ZAPS. De reactie van gedeputeerde Van der Maas hierop was dat in het Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan aandacht zal worden geschonken aan laadpunten voor elektrische auto’s. Het verkeers- en vervoersplan zal binnen een halfjaar verschijnen. We zien de plannen die het provinciebestuur heeft over deze laadpunten met interesse tegemoet.