maandag 19 december 2016

D66 stemt in met Begroting 2017 Provincie Zeeland

Ook D66 Zeeland stemde vrijdag 18 november jl tijdens de Algemene Beschouwingen in de Statenvergadering van 18 november jl. in met de Begroting 2017 nieuwe stijl. Wel uitte fractievoorzitter Ton Veraart zijn zorgen over wat er nog gaat komen. De financiële buffer van de Provincie staat onder druk o.a. door de verrassende tegenvaller in de sanering van Thermphos. “Veiligheid staat voor D66 Zeeland voorop bij het opruimen van het fosforslib van Thermphos. De aannemer blijkt niet in staat sanering goed uit te voeren. Nieuw plan van aanpak is voor einde van dit jaar vereist en er is nu extra geld nodig. Geen goed nieuws voor de Provincie maar veiligheid blijft voorop staan,” aldus Veraart.

“Investeer in hedendaagse cultuur”

Niet alleen investeren in cultureel erfgoed, maar ook in hedendaagse cultuur. Grote festivals en hedendaagse kunst verdienen provinciale subsidies als smaakmakers en visitekaartjes van formaat! D66 is tegen het optrekken van muren en voorstander van grensoverschrijdende initiatieven in onderwijs, op de arbeidsmarkt en in de zorg.