donderdag 8 februari 2018

D66 groeit door in Zeeland

In bijna alle gemeenten in Zeeland waar op 21 maart gemeenteraadsverkiezing worden gehouden, kunnen kiezers op D66 stemmen. Dat blijkt uit de definitieve cijfers over deelnemende partijen aan de verkiezingen, die begin deze week bekend zijn gemaakt. “D66 blijft groeien”, aldus Tweede Kamerlid en landelijk campagneleider Sjoerd Sjoerdsma. “Vorig jaar groeide het ledental van D66 landelijk met bijna 10 procent en in Zeeland zelfs met bijna 20 procent. We zijn daarmee de grootste liberale én de grootste groene partij van Nederland. Dat we nu ook op steeds meer plekken in Zeeland meedoen, laat zien dat we in het hele land groeien.”

Sterke D66 kandidaten in Zeeland

Ton Veraart, fractievoorzitter van D66 in de Provinciale Staten: “We hebben in Zeeland 13 gemeenten en in slechts twee gemeenten, Reimerswaal en Tholen, doen we niet mee. Dat betekent dat het overgrote deel  (ca. 90%) van onze inwoners voor een kandidaat gemeenteraadslid van D66 kan kiezen. En wat nog belangrijker is; we hebben hele goede kandidaten met een sterk lokaal netwerk! Zo kunnen we vanaf maart 2018 in 11 Zeeuwse gemeenten werk maken van onze doelen: Goed onderwijs, Goede bereikbaarheid, Goed klimaat, Goede zorg,”