vrijdag 25 mei 2018

Toeristische arrangementen houden WSF betaalbaar

Statencommissie Economie op werkbezoek met uitgebreide toelichting op de stand van zaken over WSF.

“Begin nog deze zomer met toeristische arrangementen in combinatie met de Westerscheldeferry en steun de toeristische initiatieven vanuit de Provincie”, vindt Statenlid Patricia van Veen. “Trek hiermee meer passagiers en vooral meer toeristen en recreanten (nu ca. 60%), die de bijzondere ervaring van de overtocht over de drukbevaren Westerschelde kunnen beleven. Maak van de Westerschelde een nieuwe toeristische Zeeuwse parel en houdt de Ferry zo betaalbaar voor studenten en forenzen”.

De term beleving wekt niet bij alle partijen het juiste beeld op. Snel wordt teruggegrepen naar de oude pont. Alsof anno 2018 de beleving van toeristen nog dezelfde is als die van 20 jaar geleden in een brainstormsessie van VVV, recreatieondernemers, TOZ, Impuls Zeeland en Kenniscentrum Kusttoerisme zijn talrijke goede ideeën gelanceerd. Maar de stap naar concrete uitvoering is nog niet gezet. De D66-motie Westerscheldeferry arrangementen PS van 6 april jl. gesteund door CDA en 50PLUS, dringt aan op actie en een stimulerende rol van de Provincie voor het realiseren van arrangementen, bijvoorbeeld met een zonnetrein route aan de kust van Walcheren en west Zeeuws-Vlaanderen. Laat deze zomer niet zonder arrangementen voorbij gaan, in het belang van de toekomst van de Westerscheldeferry!

Mobiliteit

D66 heeft aandacht voor alle milieuvriendelijke vormen van vervoer