dinsdag 26 juni 2018

Ton Veraart lijsttrekker D66 Provinciale Statenverkiezingen 2019

De leden van D66 zeeland hebben Ton Veraart verkozen tot lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019. Ton Veraart zal als fractievoorzitter van de D66 Statenfractie in Zeeland zich ook de komende 4 jaar als lijsttrekker hard maken voor het D66 geluid in Zeeland.

Van 4 juni tot en met 24 juni hebben de leden van D66 in de provincie Zeeland hun stem kunnen uitbrengen voor de verkiezing van lijsttrekker voor de Provinciale Staten.Twee D66-leden hadden zich kandidaat gesteld: Levien de Putter en Ton Veraart. Levien de Putter is fractievoorzitter van D66 in Borsele. In totaal hebben 106 Zeeuwse D66-leden via een digitale stemming hun stem uitgebracht. Ton Veraart kreeg 54 stemmen, Levien de Putter 51 stemmen. Eén stem werd blanco uitgebracht.

Ton Veraart ziet de uitslag als een waardering voor het functioneren van de huidige fractie en de zichtbaarheid van D66 in Zeeland de afgelopen 4 jaar. Waardering is er voor de open manier waarop beide kandidaten de verkiezingsstrijd hebben aangepakt. Ton Veraart heeft Levien gevraagd zich beschikbaar te stellen voor de kandidatenlijst. Samen willen zij zich inzetten voor een duurzaam en democratisch Zeeland.

De rest van de lijst zal door de leden worden vastgesteld in het najaar.

Voor meer informatie: Gerhard Brunsveld, voorzitter D66 Zeeland 06-53549790 of g.brunsveld@zonnet.nl

Financiën en Bestuur

D66 waakt voor financiële risico's. De algemene reserve moet op peil blijven. Juist in een tijd van voorzichtig herstel moet de provincie haar investeringsverplichtingen nakomen.