woensdag 5 september 2018

D66 rapport ‘Tevredenheid van Westerschelde ferry passagier’ gepresenteerd!

Bij de start van de Commissie Economie van vrijdag 31 aug. overhandigde Statenlid Patricia van Veen het rapport van de studenten Alex van ’t Westeinde en Hovik Hovhannisyan. Deze zomer voeren zij vijf middagen mee op verzoek van de D66 Statenfractie. Aan boord deelden ze  aan de passagiers vragenlijsten uit met uitleg over het onderzoek. De vragenlijst ging in op de tevredenheid van de passagier op de Westerschelde Ferry met nadruk op het prijs van een ticket.

Patricia van Veen deed bij de overhandiging aan Gedeputeerde Harry van der Maas en commissievoorzitter Peter van Dijk het verzoek het rapport in de verdere besluitvorming mee te nemen. In de Commissie Economie van 5 oktober a.s. wordt het rapport behandeld. Uit het rapport blijkt dat toeristen en recreanten geen problemen hebben met de prijs en zelfs bereid zijn iets meer te betalen. Regulier reizigers met een b-tag en/of  fietsbezitters van hogere leeftijd waren minder tevreden en vinden een prijsverhoging van het b-tag tarief niet gewenst.

Mobiliteit

D66 heeft aandacht voor alle milieuvriendelijke vormen van vervoer