D66-motie ‘dubbele petten’ aangenomen

D66 Zeeland stelde de afgelopen maanden de ‘dubbele petten’ van Gedeputeerde De Bat een aantal keren ter discussie in de Commissie Bestuur. Na opnieuw een extra ingelaste commissie Bestuur, waarin opnieuw het verzoek voor meer geld voor de sanering Thermphos ter beschikking te stellen, meende D66 Zeeland dat PS vergadering van 9 juni jl. de gelegenheid was om aan te dringen op een direct vertrek van Gedeputeerde De Bat als commissaris van Van Citters Beheer (VCB). VCB, is de beheerder van het Thermphos-terrein en de verantwoordelijke partij voor de sanering en ontmanteling van Thermphos.

De D66 motie kon op een brede steun in Provinciale Staten rekenen, maar daarbij werd de oorspronkelijke motie, waarin het directe vertrek van De Bat werd gevraagd, uiteindelijk wat milder van toon. PS stemde vervolgens in met het feit dat D66 het onwenselijk vindt dat De Bat nog langer commissaris blijft. Voor een transparante, effectieve en zakelijke aanpak van Thermphos moet De Bat deze pet nu zo snel mogelijk afzetten!

Gepubliceerd op 15-06-2017 - Laatst gewijzigd op 15-06-2017